Aangepaste dienstverlening door Corona
2 juni 2020
2 juni 2020
Nu de regering de maatregelen ter beperking van de verspreiding van het coronavirus verder heeft versoepeld, is het CBG langzaamaan de dienstverlening weer aan het opstarten.
Deze week zijn enkele collega’s weer begonnen met de werkzaamheden die niet vanuit huis konden worden verricht. Nog niet iedereen is weer fulltime aan het werk, dus telefonisch zijn we nog steeds beperkt bereikbaar. Je kunt ons het beste mailen.
Het Nationaal Archief gaat op 2 juni de studiezaal weer gefaseerd openstellen voor bezoekers. Lees het nieuwsbericht daarover op de site van het NA. Door deze fasering en het sterk beperkte aantal bezoekers dat kan worden toegelaten tot de studiezaal, blijft het vooralsnog niet mogelijk stukken uit de CBG-collecties in te zien. Zodra daar verandering in komt, laten we je dat weten via deze website en onze sociale media.
Team Onderzoek is inmiddels begonnen opdrachten voor erfgenamenonderzoek in behandeling te nemen, op volgorde van binnenkomst en uiteraard met inachteming van de ‘anderhalvemeterregel’. We doen ons uiterste best de ontstane achterstand zo spoedig mogelijk weg te werken.
De tweede fase van het opstarten van onze dienstverlening bestaat uit het afhandelen van aanvragen van persoonskaarten voor particulieren. Hiervoor vragen we dus nog even je geduld, maar ook de collega’s van de afdeling Persoonskaarten en Persoonslijsten bevatten de gegevens over overleden personen uit de Basisregistratie personen">-lijsten zullen alles op alles zetten om de kaarten straks zo snel mogelijk te versturen.
Vanzelfsprekend zullen wij zodra dit mogelijk is onze werkzaamheden volledig hervatten en de nog openstaande opdrachten zo snel mogelijk afhandelen. Houd er echter rekening mee dat de verwerkingstijd door de ontstane achterstand langer kan zijn dan je van ons gewend bent. Wij rekenen op je begrip hiervoor.
Naast papieren bronnen en genealogische boeken, biedt CBG Verzamelingen een uitgebreide digitale collectie speciaal voor CBG Vrienden. Om deze te kunnen raadplegen, log je in met je mailadres en wachtwoord. Vervolgens controleert het systeem of je Vriend bent van het CBG en of deze Vriendschap nog geldig is.
Soms toont het systeem de melding: "Er is geen pas geactiveerd." Dit betekent:
Als inloggen niet lukt en je bent wel Vriend, stuur dan een mail naar service@cbg.nl onder vermelding van je Vriendnummer of bel op werkdagen tussen 12:00 en 16:00 uur met de collega's van Service via telefoonnummer 070 – 315 05 30.
Als je voor de komende weken een afspraak hebt staan om de collectie van het CBG in te zien, dan ontvang je een bericht. Neem ook bij dringende vragen contact met ons op via service@cbg.nl.
Houd deze website en onze sociale media in de gaten voor verdere informatie.