CBG bronnen
Nieuwe medewerkers 1 jan. 2021
De nieuwe medewerkers van het CBG per 1 januari 2021: Sarah Bosmans, Sanne Westerman en Diana Siebenga

Nieuwe medewerkers stellen zich voor

11 januari 2021

Per 1 januari heeft het CBG|Centrum voor familiegeschiedenis drie nieuwe medewerkers in dienst. Sarah Bosmans is onze nieuwe conservator WieWasWie. Diana Siebenga en Sanne Westerman gaan de dienstverlening versterken. Hieronder stellen zij zich kort aan je voor.

Sarah Bosmans heeft de afgelopen jaren als conservator bij het Scheepvaartmuseum in Amsterdam gewerkt. In haar nieuwe baan komen haar interesse voor persoonlijke verhalen en (maritieme) geschiedenis samen. “Ik ben inmiddels ook weer in mijn eigen familiegeschiedenis gedoken”, vertelt Sanne. “Mijn grootvader is in Suriname geboren, uit Nederlands/Schotse voorouders, en heeft als twintiger als machinist gewerkt op grote passagiersschepen. Met mij zijn er zeer veel Nederlanders met varende voorouders. De bronnen met persoonsgegevens die in onze maritieme musea en instellingen worden beheerd, zou ik graag via WieWasWie willen ontsluiten.” Naast een enthousiast bezoeker van tentoonstellingen is Sarah vrijwilliger bij de Voedselbank Amsterdam en probeert zij haar dakterras in een kleine stadsoase te veranderen. Heb je vragen aan de nieuwe conservator WieWasWie? Zij is bereikbaar via Sarah.Bosmans@CBG.nl. “Ik ben heel benieuwd of iemand ergens een verborgen archief met persoonsgegevens is tegengekomen dat via WieWasWie ontsloten zou moeten worden”, glimlacht ze.

Sarah Bosmans, productmanager WWW

Sarah Bosmans

Service

Sanne Westerman en Diana Siebenga-Daza Sierra zijn de nieuwe servicemedewerkers. Sanne is geboren en getogen in Groningen en woont nu in Hilversum; Diana komt oorspronkelijk uit Colombia en is 13 jaar geleden naar Nederland gekomen om een Master-opleiding te volgen na het afronden van een bachelor in Politicologie. Nadat ze een meneer Siebenga had ontmoet, is ze hier gebleven en woont ze met hem en hun twee kinderen in een rustig dorp vlak bij Den Haag. Beide medewerkers zien het als hun uitdaging de beste service te verlenen, iedereen goed op weg te helpen en hopelijk nog enthousiaster te maken voor familiegeschiedenis.

Sanne Westerman, servicedeskmedewerker

Sanne Westerman

Inclusief

Diana heeft zich tijdens haar studie vooral beziggehouden met vraagstukken over het bereiken van een inclusieve samenleving. “Iedereen heeft een familiegeschiedenis”, zegt ze, “en het bestuderen, invullen en herkennen daarvan maakt ons ‘gelijk’ aan anderen. Ik ben in een grote stad geboren en daar ben ik opgegroeid, maar allebei mijn opa’s zijn geboren in een klein dorpje in het midden van de Andes, twee uur met de auto van Bogotá vandaan. Ik heb van jongs af aan geleerd om soep te eten, boontjes te koken omdat die gezond zijn en van de natuur en het platteland te houden, zoals mijn opa’s en oma’s dat aan mijn ouders leerden. En nu leer ik het aan mijn kinderen, die zijn geboren aan de andere kant van de oceaan.”

Diana Siebenga, servicedeskmedewerker

Diana Siebenga

Overstag

Sanne doet zelf ook onderzoek naar haar eigen familiegeschiedenis, en soms van anderen. “Vrienden en familie zijn inmiddels ook overstag”, lacht ze. “Dat komt waarschijnlijk doordat het nooit verveelt. Als je eenmaal begint, is er geen houden meer aan.” Samen met haar vriend beheert zij een leegstaand klooster in het bos, wat goed uitkomt vanwege haar passie voor erfgoed en wandelen in de natuur. Haar nieuwe collega Diana houdt van muziek, dansen, zingen, lezen, zwemmen, films kijken en van het strand.

Je kunt beide medewerkers bereiken via service@cbg.nl.