Stageplaats Marketing en Communicatie
12 mei 2017
12 mei 2017
Het CBG|Centrum voor familiegeschiedenis is het nationale informatie- en expertise- centrum voor familiegeschiedenis. Wij zijn op zoek naar een stagiair(e) marktonderzoek.
Het CBG|Centrum voor familiegeschiedenis is het landelijke expertise én informatiecentrum voor onderzoek naar familiegeschiedenis. Het stelt historische persoonsinformatie beschikbaar voor het publiek via diverse websites, adviseert onderzoekers en doet onderzoek in opdracht.
Het CBG heeft zich in de afgelopen jaren een stevige publieke positie verworven op het gebied van familiegeschiedenis en binnen het netwerk van de archief- en erfgoedinstellingen. Om deze positie te behouden en verder te versterken heeft het CBG een nieuwe koers vastgesteld. Digitale aanwezigheid, landelijke samenwerking en verdere efficiency zijn daarbij de belangrijkste speerpunten. Het CBG is gevestigd in het gebouwencomplex naast het Centraal Station van Den Haag. Hier bevinden zich ook het Nationaal Archief, de Koninklijke Bibliotheek, het Huygens ING en het RKD.
Het CBG is actief op social media en onderhoudt verschillende websites en nieuwsbrieven. Elk kwartaal verschijnt een nieuwe editie van het fraaie kwartaalblad Gen.magazine. Gen.magazine bevat interviews, reportages, beeldverhalen, achtergrondartikelen, nieuws en columns op het gebied van de familiegeschiedenis. Ook bevat het magazine iedere editie een thematisch dossier voor extra verdieping. Elke twee jaar organiseert het CBG samen met een regionale partner het Famillement, het grootste evenement op het gebied van familiegeschiedenis in Nederland.
Het CBG biedt een veelzijdige stageplaats ter ondersteuning van de stafmedewerker Marketing, Communicatie en Public Relations. Werkzaamheden bestaan uit het verrichten van kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek. Denk hierbij aan een doelgroeponderzoek onder Vrienden en websitebezoekers met taken zoals het opstellen van een vragenlijst, afnemen enquêtes, organiseren interviews, organiseren paneldiscussies en het analyseren resultaten. Ook bureauonderzoek behoort tot de werkzaamheden waarbij specifiek gefocust wordt op soortgelijke doelgroepen bij collega-instellingen. Verder denk je ook mee over de vernieuwing van CBG-producten en diensten naar aanleiding van de resultaten van het marktonderzoek.
Wij zoeken een derdejaars HBO-student met een opleiding in de richting vrijetijdsmanagement, marketing of bedrijfskunde. Je bezit de volgende eigenschappen:
De stage bedraagt minimaal 3 maanden op basis van 0,4 fte. In overleg kan de stageperiode verlengd worden. Wij bieden een reiskostenvergoeding en een bescheiden stagevergoeding.
Mail je CV en korte motivatiebrief naar communicatie@cbg.nl o.v.v. ‘stage’ vóór 7 juni 2017. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Vera Weterings 070-315 0577.