CBG bronnen

Coördinator Financiën en administratie (0,7 fte)

23 januari 2017

Het CBG|Centrum voor familiegeschiedenis is het nationale informatie- en expertise- centrum voor familiegeschiedenis. Wij zijn op zoek naar een Coördinator Financiën en administratie die tevens de control-taken van de organisatie op zich kan nemen.

Coördinator Financiën en administratie
(26 uur/week – 0,7 fte)

Het CBG|Centrum voor familiegeschiedenis is het nationale kenniscentrum op het gebied van de familiegeschiedenis. Het CBG levert expertise en diensten op dit terrein, en is verantwoordelijk voor een aantal belangrijke digitale producten (o.a. WieWasWie).

Na een succesvolle reorganisatie staat onze organisatie voor de uitdaging de administratie zo in te richten dat de ondersteuning van de organisatie en het management optimaal wordt. Het ontwikkelen en invoeren van een nieuw financieel- en CRM-systeem (AFAS) maakt daar onderdeel van uit.

Wij zijn daarom op zoek naar een Coördinator Financiën en administratie die tevens de control-taken van de organisatie op zich kan nemen.

Waar kom je te werken?

Het CBG is een kleine organisatie waarin ca. 30 medewerkers en vrijwilligers werken. Binnen Financiën en administratie werken 4 parttime-medewerkers. Debiteuren- , crediteuren-, en begeleiding salarisadministratie behoren tot het takenpakket van de afdeling. De coördinator valt rechtstreeks onder de directeur en schuift regelmatig aan bij de MT vergaderingen.

Wat ga je doen?

  • je coördineert de dagelijkse gang van zaken binnen de afdeling, richt de financiële  administratie in en voert deze met de andere medewerkers uit
  • je zorgt voor een accurate en betrouwbare boekhouding
  • je voert een adequate regie op het CRM-deel van AFAS en andere administratieve processen
  • je stelt de conceptbegroting op, de managementrapportages en –analyses , en bereidt audits en accountantscontroles voor (incl. concept-jaarrekening)
  • je neemt initiatief tot het optimaliseren en onderhouden van procesbeschrijvingen en –optimalisaties
  • je voert het contractmanagement en bent daarvoor in- en extern het aanspreekpunt

Wie ben je?

Je hebt een financieel/boekhoudkundige opleiding op HBO/MBO+ niveau (HEAO, SPD) en bent al minstens 3 jaar in een vergelijkbare functie werkzaam. Je hebt ervaring met het aansturen van teams en bent goed in staat medewerkers te begeleiden naar een optimaal functioneren. Je kunt goed functioneren onder strikte deadlines, weet daarbij de juiste prioriteiten te stellen. Je bent analytisch, proactief en hebt een hands-on mentaliteit. Je bent bij voorkeur vertrouwd met AFAS, herkent de mogelijkheden van een goed CRM-systeem en weet deze mogelijkheden goed in te zetten. Enige affiniteit met de erfgoedsector spreekt in je voordeel.

Wat kun je van ons verwachten?

Een uitdagende functie in een informele, collegiale werksfeer, waarin je ruimte hebt om nieuwe ideeën over de administratie te ontwikkelen. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden (wij volgen op een aantal lijnen de rechtspositie van de Rijksambtenaren, het ARAR). Het dienstverband is het eerste jaar tijdelijk en kan omgezet worden in een vaste aanstelling.  De functie is gewaardeerd op schaal 10 (€ 2.520 – € 4.050 bruto/mnd  bij een 36-urige werkweek). Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.

Wil je meer weten?

Onze website www.cbg.nl laat je verder kennismaken met de activiteiten van onze organisatie. Leo Voogt, de directeur van het CBG kan je meer informatie geven over de vacature. Hij is te bereiken op leo.voogt@cbg.nl of via telefoonnummer 070-3150500.

Enthousiast geworden?

Dan zijn wij benieuwd naar je sollicitatiebrief en CV! Die kun je tot 10 februari a.s. sturen aan: hrm@cbg.nl. Wij laten je zo spoedig mogelijk na de sluitingstermijn weten of wij je uitnodigen voor een gesprek.
Een assessmentonderzoek kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacaturemelding stellen wij niet op prijs